zondag 24 maart 2013

Opleiding Digitale Marketing en Communicatie aan Ehsal



opleiding digitale marketing


All good things come to an end someday…  Zo ook mijn studententijd :(. Vorig jaar in juni dacht ik al dat het zover was. Gedaan met school, gedaan met verplichte saaie lessen, gedaan met examens… But I was wrong!

Ik besloot een extra opleiding te doen. Ik had het gevoel dat ik totaal niet klaar was voor de arbeidsmarkt. En dat zeker nadat ik een flopstage achter de rug had waarvan ik alle herinneringen hieraan probeer te vergeten. Trauma for life :P. (Je leest er hier meer over: Postgraduaat Digitale marketing en Communicatie)

Na een weekje twijfelen tussen verschillende opleidingen had ik mijn beslissing genomen! Ik ging de opleiding Digitale marketing en Communicatie volgen. Na een motivatiebrief te sturen naar opleidingshoofd Hugo (toffe pee trouwens) kwam de bevestiging: Brussels here I come!

Dit betekende dat ik mij de komende zeven maanden zou verdiepen in de wereld van digitale marketing. En dat is niet alles! Wie mijn docenten waren? Hou je vast… Steven van Belleghem, Jo Caudron, Joeri Van den Bergh, Clo Willaerts maar ook minder bekende goeroe’s in het marketingwereldje.

Wat die zeven maanden inhielden? Interessante lessen over e-mail marketing, SEO, SEA, Google Analytics, mobile marketing, sociale media, e-commerce, word-of-mouth communication, enz. Maar ook enkele bedrijfsbezoeken en véél hands-on groepsprojecten. Naast een paar volgens mij "onnuttige" projecten (als student klaag ik af en toe graag) waren de andere projecten absoluut een bron van nieuwe inzichten.

Verder leerde ik  klasgenoten kennen uit alle hoeken van België mét gedeelde interesses. De mogelijkheid tot persoonlijk contact met de docenten is ook een pluspunt net als de opleidingshoofd Hugo. Een man met superveel geduld en waar je altijd terecht kan met vragen.

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten aan de opleiding. Mijn grootste irritatie? Bepaalde lesonderdelen werden eindeloos herhaald. Na 3 keer dezelfde uitleg te horen is het wel genoeg zeker?

Een ander verbeterpuntje: de examenvragen... Hier was het absurditeit alom! Het leek soms dat de docenten een onderlinge wedstrijd hadden over wie de meest absurde vragen kon stellen. Een vraag die mij is bijgebleven "welke van de volgende zinnen staat op de achterflap van The Conversation Company?". Say what?! En dat na dagen te blokken op de inhoud van het boek. Docent (én vraagsteller) Steven Van Belleghem heeft die dag toch wel enkele fans kwijtgespeeld... Just saying.

opleiding digitale marketing

Anyway, over het algemeen kan ik nu het einde nadert toch terugblikken op een toffe opleiding waar ik veel uit heb geleerd. Je wordt gestimuleerd het beste uit jezelf te halen en steeds creatief uit de hoek te komen. Een persoonlijk voorbeeld? Deze blog die is voortgevloeid uit een lesje bloggen en seo. 

Heb je na het lezen van mijn eraring iets van “hmmm I like”? Check dan even onderstaande vragen:
  1. Heb je zin in een praktische opleiding?
  2. Wil je ervaring opdoen d.m.v. groepswerken voor gekende of minder gekende bedrijven?
  3. Je zegt ja tegen les van echte goeroe’s?
  4. Most important of all: ben je gefascineerd door creatieve (digitale) marketing?

Kan je op alles volmondig “ja” antwoorden? Uh… wat doe je hier dan nog? Deze opleiding kan misschien wel iets voor jou zijn! Surf naar de website van Ehsal voor meer informatie. Of check Twitter voor meer info via #ehsaldmc. OF mail mij gewoon! And last but not least: geniet van je studententijd, want voor je het weet is het al voorbij!

Enjoy,


Xoxo
Luana


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten